reklama

Ohňostroje v Šanghaji - fotoreportáž

Štvrtý deň nového čínskeho roku schádza Boh bohatstva dole na zem medzi ľudí. Preto je v tento deň v Číne veľmi veľa ohňostrojov. V podstate to vyzerá ako druhá oslava Nového roku. Číňania totiž veria, že ak sa Bohu bohatstva ohňostroje budú páčiť, pomôže im zbohatnúť. A kto by nechcel zbohatnúť, no nie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Zhodou okolností sme mali s manželkou v ten istý deň aj prvé výročie svadby a preto sme sa rozhodli, že ho oslávime poriadne. Ubytovali sme sa na 40. poschodí krásneho hotela Shangri-La uprostred Šanghaja. Hotel má rohové izby a steny sú úplne presklené. Človeku sa naskytne naozaj neuveriteľný výhľad na Šanghaj. A v tento deň hlavne na ohňostroje. 

Už okolo 10. večer sa začínali odpaľovať prvé rakety. Čím bližšie k polnoci, tým ich bolo viac. A od polnoci to začalo. Asi hodinu bol vtedy už zhasnutý Šanghaj krásne osvecovaný ohňostrojmi všetkého druhu. Predsa len, ohňostroj vymysleli Číňania a je to vidieť. Niektoré tvary svetelných obrazcov boli neuveriteľné. Ja som si samozrejme zobral so sebou foťák a rozhodol som sa zachytiť túto výnimočnú noc. Aj po ohňostrojoch som fotil a obdivoval výhľad až do piatej ráno. Pre človeka ktorý obľubuje výšky, to bol úžasný zážitok. Prvá fotografia je fotografia ohňostrojov. Pre tých, čo to zaujíma technicky, mal som foťák na statíve a zapojený itervalometer, ktorý bral novú fotku so 7 sekundovou expozíciou každých 10 sekúnd, F15, ISO100. K tomu som predtým odfotil jednu expozíciu mesta bez ohňostrojov s F7, 30sekúnd, ISO100. Mal som viac ako 500 fotiek a z nich som potom vybral 249 najlepších, ktoré som zjednotil do jednej vo photoshope. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetky nové články posielam raz týždenne emailom tým, ktorí sa prihlásili do newslettra (pokiaľ som niečo napísal). Pokiaľ máte záujme aj Vy čítať moje články, môžete sa prihlásiť tu

Pavel Dvořák

Pavel Dvořák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  154
  •  | 
  • Páči sa:  636x

Volám sa Pavel Dvořák, 12 rokov žijem v Číne, píšem blog a natáčam videá o čínskej kultúre a živote v Šanghaji (www.cestycinou.sk); píšem, prekladám a vydávam knihy (www.vydavatelstvorak.sk). Podrobnejšie na www.paveldvorak.sk Zoznam autorových rubrík:  Čína

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu