Cesty Čínou #5: Šanghajske bicykle

Autor: Pavel Dvořák | 1.11.2016 o 11:46 | (upravené 1.11.2016 o 11:51) Karma článku: 4,18 | Prečítané:  1085x

Bicykle sú nedeliteľnou súčasťou Šanghaja. Donedávna vlastnil bicykel v Šanghaji takmer každý. Ale to sa v posledných mesiacoch zmenilo. Prečo? Lebo MOBIKE. 


Mobike prevádzkuje po Šanghaji stovky verejných bicyklov. Tieto mestské bicykle nepoznajú žiadne nástupné/výstupné stanice, žiadne kartičky, či mestské karty, žiadne hľadanie po meste voľného bicykla, a žiadne hľadanie miesta, kam ho opäť zamknúť. Všetko je v aplikácii Mobike, ktorá Vám nájde voľné bicykle vo vašom okolí cez GPS zabudované rovno v nich, a cez aplikáciu si ho môžete dopredu zarezervovať. To aby Vás niekto nepredbehol po ceste k nemu, maximálne ale na 15 minút. To je výrazne prehnaná doba, pretože sa mi nestalo, že by bol bicykel odo mňa ďalej ako dve minúty chôdze. Po tom, ako k bicyklu prídem, naskenujem QR kód, ktorý ma na riaditkách a bicykel sa automaticky odomkne. Každú polhodinu mi strhne z kreditu 1RMB (13 centov) a po dokončení trasy ho zamknem kde len chcem. (Samozrejme to musí byť verejné priestranstvo)

Nie len že máme po rokoch konečne v Šanghaji verejné bicykle (paradoxne ich už malo skoro každé väčšie čínske mesto okrem Šanghaja), ale prišli v takom štýle, že úplne zmenili život bežných ľudí. Jazdí na nich celé mesto, Číňania, aj cudzinci. Veď pozrite sa, ako to presne funguje v novom videoblogu Cesty Čínou. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

ONLINE: Juraj Sagan je v úniku a mieri za obhajobou titulu majstra Slovenska

Od roku 2011 svieti v zozname slovenských šampiónov iba meno Sagan. Minulý rok však Petra zosadil jeho brat Juraj.

PLUS

Trinásť rokov trpí epilepsiou. Na Slovensku jej nedokázali pomôcť

Návšteva neurológa sa zmenila na sexuálne obťažovanie.


Už ste čítali?