reklama

Cudzinecká polícia v Číne. Škandál! Má sa od tej našej veľa čo učiť.

Opäť nastal čas predlžovania víz. Nezostávalo mi teda nič iné, ako stráviť úradný deň na cudzineckej polícii. Nič príjemnejšie nepoznám. Veď to všetci poznáme. Či?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Na to, aby som mohol podať žiadosť o víza, musím mať od polície potvrdené bydlisko v zóne, kde bývam. Má sa to robiť do dvadsiatich štyroch hodín od vstupu do krajiny, ak človek nebýva v hoteli. Meškal som iba päť mesiacov! Pokuta?

Neprešlo ani päť minút (aj s čakaním) a bydlisko som mal potvrdené. Žiadna pokuta… Strašné, človeka tu počas horúceho leta neschladí ani studený úsmev a ani klimatizácia, keďže sa tak ponáhľajú. Skôr naopak, milá, usmievavá a naozaj krásna policajtka mala opačný efekt, zrazu mi bolo ešte viac horúco. Škandál…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok (zdroj: Pavel Dvořám)

Už pred obedom som tak bol na imigračnom. Vytiahol som si lístok s poradovým číslom a chystal som sa vyplniť si žiadosť počas čakania. Ani to mi nedopriali. Hneď hlásili moje číslo. V prevádzke bolo totiž všetkých desať, či pätnásť okienok. Nie len jedno z desiatich, ako sa to má správne robiť. Nehoráznosť…
Policajt za okienkom hovoril plynulou angličtinou! Aj napriek tomu, že riešim veci čínsky, viedol som konverzáciu v angličtine. Len aby som uveril. Policajt na cudzineckej polícii rozpráva cudzou rečou? To je nejaké divné. A ešte sa aj usmieva…

V roku 2016 som si vybavil nový pas. Víza mi stále platili, ale boli v starom, i keď platnom pase. V Číne je však povinnosť nahlásiť zmenu pasu do dvoch týždňov od vystavenia - meškal som teda iba dva roky. Konečne príde tá pokuta. Poslali ma k policajtovi, ktorý vyšetruje prekročenie vízovej lehoty. Zase nič… Už mohli mať zarobené na jeden úplatok. Lajdáctvo…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som išiel do fotografickej miestnosti, aby mi nahrali fotku do systému. Tu ani len tie pekné policajtky neboli, všetko automatika. Imaginárny Číňan “Sa to” nahral fotku do systému a vybral som sa späť k policajtom, kde som si z automatu išiel vytlačiť tlačivo. Zastrčil som pas do stroja a tlačivo vyšlo von. Už vypísané! Stačilo len zaškrtnúť o aké víza mám záujem a podpísať. Človek si tu fakt nesadne. Katastrofa…

Hneď som teda išiel k policajtovi, aby ho podpísal a späť k vízovej prepážke. Chýbala mi jedna fotokópia. Za pol yuanu (0,06 EUR) mi teda pozývací list skopírovali rovno pri vedľajšom okienku. Víza mi vraj prídu o týždeň poštou. Bol som nemilosrdne vyhodený. Hneď som musel ísť do Starbucksu, nech si aspoň niekde vystojím rad. Byť na cudzineckej polícii vybavený za menej ako 15 minút? Kde sú tie časy keď som si mohol na cudzineckej polícii na Slovensku pri vybavovaní víz pre manželku posedieť štyri hodiny v rade a v kľude prečítať knihu… Veď uznajte, naozaj škandál…

Pavel Dvořák

Pavel Dvořák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  154
  •  | 
  • Páči sa:  636x

Volám sa Pavel Dvořák, 12 rokov žijem v Číne, píšem blog a natáčam videá o čínskej kultúre a živote v Šanghaji (www.cestycinou.sk); píšem, prekladám a vydávam knihy (www.vydavatelstvorak.sk). Podrobnejšie na www.paveldvorak.sk Zoznam autorových rubrík:  Čína

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu