reklama

Daždivý deň v Šanghaji

V každej krajine mám rád inú časť dňa. V Číne sú to rozhodne rána. A upršané rána, tie sú najromantickejšie. V jemnom daždi na Šanghaj padá nostalgia a krásne farby, uvoľnená atmosféra lokálov a zvuk ulice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V tomto období už prišli šanghajské horúčavy. Každá príležitosť utiecť z tepla je vzácnosť. Keď začne popŕchať, ľudia sa začnú viac usmievať a tešiť sa zo života.

Aj v toto nedeľné ráno sme sa vybrali s partou fotografov na prechádzku starým a miznúcim Šanghajom. Ulice boli plné ranného ruchu. Ľudia nakupovali raňajky, niektorí už zeleninu, ryby a mäso na obed. Ulicami sa niesla vôňa čínskych knedlíčkov, polievok s rezancami, placiek a ďalších pochúťok. Medzi vôňami sa do diaľky niesla vrava v Šanghajčine, ktorá je od čínštiny tak odlišná, že jej vôbec nerozumiem. Bol som za to aj skritizovaný. Vždy keď na chvíľku prestalo pršať a ukázalo sa slnko, horúčava sa v sekunde dovalila späť. Išiel som sa schladiť zmrzlinou a pani predavačka si servítku pred ústa nekládla „Vedieť čínsky to už vie každý. Nauč sa šanghajsky! Až vtedy budeš dobrý.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

普通闲话萨宁才会得刚,侬要学上海闲话才好

A mal som to…

Šanghaj bolo kedysi mesto bicyklov. Celá Čína bola krajinou bicyklov. Potom všetci presadli na elektrické motorky. S príchodom zdielaných bicyklov presadli späť na bicykle. Žiadne počasie ich od toho neodradí. Natož tak malé a príjemné popŕchanie. Niektorí sa vyzbroja pršiplášťami, iní dáždnikmi, niektorí si dajú igelitku na hlavu… Niektorým je to úplne jedno, ak by začalo liať, skryjú sa pod najbližšiu strechu. V starom meste sú všetci susedia, je to tu malé a útulné. Nikto sa na nič nehrá.

Pri každej takejto prechádzke máme spolu s ďalšími fotografmi jedno spoločné. Snažíme sa dostať do intímnej blízkosti ľudí a robiť portréty. Je to zaujímavé, ako sme sa stretli partia, ktorá miluje ľudí a ľudské tváre. Vždy si po skončení posielame fotografie a každému sa podarí zachytiť iný príbeh. Pre nefotografov musíme pôsobiť ako divná partia. Síce sme zabratí v konverzácii, ale vôbec neudržujeme očný kontakt. Všetci totiž pozeráme po okolí a hľadáme Fotku. Keď ju niekto zbadá, kľudne konverzáciu preruší uprostred vety, to je jedno či jeho, alebo vety niekoho iného, a beží za svojou fotkou. Toto sú moje príbehy! Ak vás zaujíma čo zachytili ďalší, pozrite si ich instagram.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alex je z Nemecka, fotí na film a pridal fotky na svoj Instagram

Julien je z Francúzska, aj on je fanúšik filmu a fotky sú na jeho Instagrame

Tá posledná fotografia má jednu zaujímavosť. Zaujal vás sáčok s vodou, ktorý jej visí nad hlavou a sú v ňom nahádzané mince? Aj mňa. A nie len mňa, ani moja žena netušila čo to je. Takmer nik z mojich kamarátov. Vybral som sa do pátrania (keďže som sa na to hlúpo neopýtal na mieste).

Myslel som si, že to má niečo dočinenia s čínskymi poverami a nechcú aby im zlí duchovia chodili domov. Skoro som sa trafil. Sú to však muchy, ktoré nie sú vítané. Oči múch zle spracovávajú svetlo, keď mucha letí do izby a v ceste jej stojí sáčok s vodou v ktorom sú mince, odrazy a hra tieňov ju vystraší, otočí sa a nevletí dnu. Ak máte doma muchy, vyskúšajte to! A napíšte mi potom, či sa toho boja aj slovenské muchy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rád pozerám do čínskych vchodov. Človek sa vždy dozvie niečo nové.

Pavel Dvořák

Pavel Dvořák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  154
  •  | 
  • Páči sa:  636x

Volám sa Pavel Dvořák, 12 rokov žijem v Číne, píšem blog a natáčam videá o čínskej kultúre a živote v Šanghaji (www.cestycinou.sk); píšem, prekladám a vydávam knihy (www.vydavatelstvorak.sk). Podrobnejšie na www.paveldvorak.sk Zoznam autorových rubrík:  Čína

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu