reklama

Smrť sa stala našou témou

Smrť sa stala u nás v rodine témou o ktorej sa musíme baviť. Chceme sa o nej baviť! Pretože je tu! A to, že sme sa o nej nikdy nebavili bola chyba. Smrť by nemala byť tabuizovanú téma!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Máme túžbu ľudí škatuľkovať. A to vo všetkom. Aj v tom, kto je akej viery. 

A akej viery sú Číňania? Ich sa veľmi ťažko škatuľkuje. A tak som si pre nich vymyslel vlastný pojem - pragmatickí ateisti.

Nie sú rozhodne ateisti, ale pragmatickí sú príšerne. Ako presne tento názov myslím som vysvetlil v mojom ešte predvianočnom videoblogu o náboženstvách Číny. 

Keď som tento videoblog točil, ešte som nevedel, že našu rodinu opäť navštívi smrť. Druhýkrát v priebehu dvoch rokov.

Zobrala mi dvoch najdôležitejších ľudí. Brata a otca.

Prvý príbeh popísala moja sestra v autobiografii môjho otca Tatove odkryté dejiny. Táto knižka bola písaná v čase, keď sa diali tie najhoršie veci. Sestra ju začala písať v čase keď sme mali brata, keď knižka vychádzala, mal otec už len tri deti. Smrť syna mu zlomila srdce a mesiac po vydaní knihy nás opustil tiež

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smrť sa stala u nás v rodine témou o ktorej sa musíme baviť. Chceme sa o nej baviť! Pretože je tu! Viac ako kedykoľvek predtým.

A to, že sme sa o nej nikdy nebavili bola chyba. Smrť by nemala byť tabuizovaná téma! Pochopila to napríklad Veronika Hurdová a napísala knižku Moje milá smrť po tom, ako sa jej zabil manžel. V období keď mali dve malé deti a tretie na ceste. Že to pochopilo množstvo ďalších ľudí je zjavné aj z toho, že jej kniha je bestseller. Zaslúžene. Je výborná. 

A ani ja nechcem aby táto téma bola tabu. Vezmem to z môjho konca. Smrť v Číne? Ako ju Číňania vnímajú? Sám tomu chcem porozumieť a chystám sa to zisťovať. Na začiatok som ale v novom videoblogu zhrnul čo vlastne už viem. Ako vnímate smrť vy? Napíšte mi do komentárov. Čítam ich aj keď často neodpisujem ;-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pavel Dvořák

Pavel Dvořák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  154
  •  | 
  • Páči sa:  636x

Volám sa Pavel Dvořák, 12 rokov žijem v Číne, píšem blog a natáčam videá o čínskej kultúre a živote v Šanghaji (www.cestycinou.sk); píšem, prekladám a vydávam knihy (www.vydavatelstvorak.sk). Podrobnejšie na www.paveldvorak.sk Zoznam autorových rubrík:  Čína

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu